dinsdag 14 juli 2015

Kleurenspel.


Ik ben niet zo kenner van kunst, maar ik hou wel van enkele stijlen en vooral van het Impressionisme waarvan Claude Monet mee aan de basis ligt. Hem ken ik ook het beste. Wij zijn verschillende keren in zijn tuinen geweest en ook zijn huis hebben we bezocht.


Claude Monet

Plaats niet bekend, maar zeg zelf, wie zou hier niet willen wonen?



Claude MONET "L'Escalier"

"l' Escalier" - de trap, noemt dit schilderij...
Het zou zich kunnen bevinden op een berg in de Pyreneeën
boven het kleine dorp Olette.

Het was de woning van een tante en nonkel van mijn man, 
die tien kinderen hadden.

De familie is inmiddels overal in Frankrijk verspreid,
maar het huis staat er nog.




Monet

Als je van aan je keukentafel
zulke vergezichten hebt, kan je alleen maar
gelukkig en tevreden zijn.


Sunset, Foggy Weather, Pourville - Claude Monet

Eén van mijn favorieten...
"Sunset, Foggy Weather, Pourville - Claude Monet"


Claude Monet

Zijn simpele landschappen van hoven en gehuchten,
dragen mijn voorkeur weg.



Zijn huis en tuin in Givet waren flamboyant, vol kleur en leven. 
Je zou dat niet zeggen als je zijn toch wat saaie figuur zag.

 “Colour is my day-long obsession, joy and torment.” Claude Monet
“Colour is my day-long obsession, joy and torment.” Claude Monet


Claude Monet house and gardens, Giverny, France-even more beautiful in person.

Zijn woning in Givet, in de lente.
Volgende keer meer....


tot weerzien,
MaRia

Geen opmerkingen: